God service giver tilfredse kunder

For et par uger siden fortalte jeg, at jeg havde reklameret over et par ting, som jeg havde købt og ikke været tilfreds med.

Det ene tilfælde drejede sig om en tube creme, jeg havde købt på apoteket. Det var en creme, som jeg har købt og brugt mange gange før og været godt tilfreds med. En uparfumeret creme, der plejer at have en fuldstændig neutral duft eller for at sige det på en anden måde: den lugter nærmest ikke af noget som helst.

Men så havde jeg altså fået købt en tube creme, der ikke var, som den plejer at være. Den lugtede nemlig af noget. Når cremen blev varm på huden, fik den en underlig, fad lugt, der fik mig til at tænke på den lugt, der var i køkkenet i barndommens dage, når min mormor og morfar slagtede gris, og der blev smeltet fedt af. Sådan gider man jo ikke at gå rundt og lugte, så jeg reklamerede over cremen, og fik den naturligvis uden videre ombyttet. Jeg kunne selvfølgelig bare have kasseret cremen, men den havde kostet i omegnen af 170 gode, danske kroner, og dem ville jeg ikke bare smide ud ad vinduet.

Det andet tilfælde drejede sig om den taske, jeg købte for under et halvt år siden. Den blev jeg ikke tilfreds med. Magnetlåsen virkede ikke ordentligt, så tasken var meget svær at lukke. Desuden så tasken skæv ud, når den hang på skulderen, det var som om remmen på en eller anden måde trak i tasken, så den bulede mærkeligt. Alt i alt ikke en taske der levede op til mine forventninger. Jeg reklamerede altså. Tasken blev sendt ind til butikken, hvor den var købt og videre til producenten. Enden på det blev, at jeg nu får en anden taske. Ikke en magen til den første, for det kunne ikke lade sig gøre – og det havde jeg egentlig heller ikke lyst til, da den jo havde været lidt af en skuffelse. Men en ny taske, som jeg håber, at jeg bliver glad for.

Det var altså to reklamationer. I begge tilfælde blev jeg mødt med forståelse for problemet og vilje til at løse det. Jeg fik en rigtig fin service og er derfor igen en tilfreds kunde.

Du vil måske også synes om

6 kommentarer

  1. Hvem pokker gider da også betale 170 kroner for at gå rundt og lugte af afsmeltet fedt! Adr …
    Også fint, at du fik byttet tasken. Min erfaring er, at hvis man taler pænt til folk, selv når man er vred, så kan man nå virkelig langt. Jeg tror butikkerne oplever mange vrede kunder, der skælder de ansatte huden fuld, men det er jo sjældent deres skyld, at der er noget galt.

    1. Nej vel? Det var da lidt for klamt.
      Det er nemlig fuldstændig rigtigt – man bør altid fremføre sin klage på en ordentlig mådde. Alt andet ville være helt forkert, og som du nævner, så er det jo i hvert fald aldrig de ansatte i butikken, der er skyld i, at en vare er fejlbehæftet.
      Jeg har fået en meget sober behandling især af butikken, hvor jeg har købt tasken, og det har jeg også fortalt dem, at jeg sætter stor pris på. Man skal ikke kun give negativ respons, man skal også huske at fortælle, hvis der er noget, man er glad for 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.