Det kan være svært at bevare tilliden …

Jeg fortalte for nylig, at jeg havde købt en uparfumeret deodorant med både Den Blå Krans og Svanemærket, som mod forventning alligevel lugtede umiskendeligt af parfume. Som jeg fortalte, klagede jeg til COOP og blev bedt om at sende deodoranten ind til dem til analyse.

Det gjorde jeg, og i går fik jeg brev fra COOP. Det var den standardskrivelse, de altid besvarer klager med. Noget med ” Det er altid meget beklageligt, hvis vores produkter ikke lever op til kundernes forventning eller direkte giver anledning til ubehagelige oplevelser som din.”

Ingen forklaring på, hvad der kan være sket, så et uparfumeret produkt alligevel ikke er uparfumeret.

Sådan et svar på en seriøs henvendelse er jeg ikke tilfreds med. Jeg synes, at man som forbruger har krav på at blive taget alvorligt, når man henvender sig med en klage over en åbenlys fejl ved et produkt. Jeg synes, at man har krav på en ordentlig forklaring og ikke bare et standardsvar og en sang fra de varme lande.

Nu har jeg henvendt mig igen for at få en afklaring på, om jeg fremover kan regne med, at parfumefri varer virkelig er uden parfume, og om man i det hele taget kan have tillid til Svanemærket og Den Blå Krans.

Du vil måske også synes om

2 kommentarer

  1. Godt! Vær stædig! Det er ganske rigtigt ikke i orden at feje dig af med en standardskrivelse, sår du er kommet med en reel klage og et reelt spørgsmål.
    Du må meget gerne følge op på din blog, når (forhåbentlig ikke ‘hvis’) du hører fra dem igen.

    1. Jeg forsøger at bide mig fast, for jeg er så hidsig over ikke at få et svar, der kan bruges til noget. Jeg VIL kunne stole på varedeklarationer og diverse allergi- og miljømærker. Du kan være helt sikker på, at jeg nok skal følge op på sagen her på bloggen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *