Logolabels og ærgrelser

Vi har lige fået monteret nye rullegardiner i hele huset.

De er pæne. De er enkle. De er hvide.

Da de blev monteret, fik jeg mig noget af en overraskelse. I nederste, højre hjørne på hvert gardin sad et logoklistermærke. Mærket var sort. Det så virkelig ikke pænt ud på de nye, jomfrueligt hvide gardiner.

Jeg gik i flæsket på forhandleren/montøren. Jeg spurgte ham først og fremmest, om mærkerne kunne fjernes uden at efterlade mærker eller limrester, der over tid ville gulne og give grimme mærker. Det kunne han sandelig ikke garantere, for han havde oplevet hos en anden kunde, at mærkerne ikke kunne fjernes uden kedelige konsekvenser. Og han ville i hvert fald ikke tage ansvar for, at mærkerne blev fjernet. Han endte med at sige, at jeg måtte tage diskussionen med producenten.

Jeg ringede omgående til producenten og forelagde problemet og fik den besked, at den diskussion måttte jeg tage med forhandleren!

Efter en masse snak frem og tilbage aftvang jeg kundeservice i gardinfirmaet et løfte (som senere blev gentaget overfor forhandleren) om, at hvis der indenfor fem år kommer mærker på gardinerne som følge af fjernelse af klistermærkerne, vil jeg få dem byttet til nye.

I dag har jeg modtaget en mail fra en person i gardinfirmaet, der belærer mig om, at jeg har “investeret i et brand og ikke i et tilfældigt no name-produkt.”  Han mener, at jeg bør være stolt af mine gardiner og deres logolabels.

Jeg har bare ikke noget behov for at gøre mit hjem til en reklamesøjle for et gardinfirma – brand eller ej. Jeg har ikke behov for at signalere, at mine gardiner er et brand. Jeg vil helt enkelt bare gerne have pæne gardiner. Gardiner der ikke hænger og råber reklamebudskaber ud fra hvert eneste vindue i hele huset.

Er det for meget forlangt?

Vi har selvfølgelig fjernet alle klistermærkerne.

Umiddelbart er der ikke noget at se, der hvor de har siddet, men hvis der er limrester tilbage, der f.eks. ved udsættelse for sollys gulner og laver mærker, så bliver der ballade.

(I virkeligheden så det værre ud end på billedet, hvor gardinet ser lidt gråt ud. Det er altså hvidt – og logoet kulsort.)

Du vil måske også synes om

12 kommentarer

  1. Jeg er helt enig – jeg har heller ikke noget behov for at blære mig med de mærker, jeg måtte vælge til mit hjem.
    Men jeg må nok sige, at jeg kender er par stykker, der går op i ‘diskret’ at vise frem, hvad de har råd til at købe 🙂

    1. Ellen : Jeg anede ikke, at det var et “brand,” jeg købte, og jeg er også bedøvende ligeglad, jeg vil bare ikke ha’ sorte klistermærker på hvide gardiner. Hvis der skulle logo på, kunne det da være placeret mere diskret!

  2. Der er sikkert nogen, der vil være godt tilfredse med sorte klistermærker, og det de signalerer.
    Jeg kan godt forstå, at du har pillet dem af.

  3. Nej, hvor kikset med de klistermærker! De virker da modsat hensigten! Man får jeg netop IKKE lyst til at købe deres gardiner når man bliver påduttet at være reklamesøjle som du siger. Jeg siger da i hvert fald tak for advarslen! Og så håber vi at sagen er klaret nu, så du ikke skal bruge mere energi på den sag 🙂

    1. Nana : Jeg synes nemlig også, at det er kikset! Skal der være logo på ting og sager, må det helst være diskret – mærkerne på vores gardiner var i hvert fald langt fra elegante 🙂

  4. Jeg synes også, det er en uskik med mærker på alt – man kan fx også se på på ydersiden af tøj. Det var godt, du fik lovning på nye rullegardiner, hvis der er mærker efter 5 år!

    1. Madame : Det har helt klart taget overhånd med alle de logoer. Jeg kunne måske bedre acceptere det, hvis det var diskret – men klistermærker! Nej tak!

  5. Nu holder I sgu. Køber man gardiner i denne prisklasse så kan man sige sig selv at det er et brand. Har du. Randi så også pillet logo af dit tv eller din bil? Du er dog total latterlig at høre på.

    1. Peter : Tak for den gode tone! Altid rart med en konstruktiv debat. Naturligvis har jeg ikke pillet logo af hverken bil eller tv, men her taler vi altså om klistermærker på stof – det er lidt noget andet.
      Heldigvis for dig, kan du bare lade være med at læse med her på min blog, hvis du synes, at det, du læser, er latterligt.

  6. Sikke en tone. Nå, men jeg vil holde mig i den sobre ende 🙂

    Jeg forstår dig godt. Bare fordi det er et brand behøver logoerne vel ikke skrige til himlen?! De kunne jo placeres et mere diskret og elegant sted. Det er der mange andre store brands der har held med.

    1. Dorit : Det er lige præcis det, jeg mener 🙂 I dette tilfælde synes jeg netop, at less is more 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.